تازه های دیجیتال مارکتینگ

کدامیک برای SEO پیج های فروشگاهی بهتر است؟

محتوا یا بک لینک ها

105

کدامیک مهمتر است؟ بک لینک ها یا محتوا؟

سوال بسیار خوبی است. شما یک فروشگاه اینترنتی دارید که محصولات متعددی در آن برای فروش قرار گرفته است. حالا باید این فروشگاه را به مشتریان معرفی کنید. باید در موتورهای جستجوگر به ویژه گوگل دارای رتبه و رنکینگ مناسبی شود تا در نتایج جستجو نمایش داده شود. اکنون چه کنیم؟ شروع به خرید بلک لینک کنیم یا برای رسیدن به این لینک ها به تبادل لینک بپردازیم، یا محتوایی مناسب تولید کنیم؟

مسلما محتوای مرتبط با موضوع وب سایت و البته کاربرپسند، تاثیر بسیار بیشتری نسبت به بلک لینک ها خواهد داشت. از اینجا است که امروز «تولید محتوا» به معنای حرفه ای آن تبدیل به یک شغل مستقل شده است. منتها محتوایی که دارای ارزش کافی است. منظور این است که کپی کردن محتوا از سایت های دیگر منفعتی برای شما نخواهد داشت بلکه باید محتوایی یکتا تولید شود و این محتوا کاملا مرتبط با موضوع وب سایت شما داشته باشد.

توضیحات طولانی و تعداد واژه ها هیچ تاثیری در رنکینگ شما ندارد

فراموش نکنید که در مورد سایت های فروشگاهی صحبت می کنیم. پس با این توضیح، اگر کسی به شما گفت که خلاف این کار عمل کرده و نتیجه گرفته یا نمی داند که دقیقا چه کاری انجام داده و یا متوجه این موضوع نیست که منظور ما از سئو سایت در این نوشته «وب سایت های فروشگاهی» است.

توضیحات طولانی به منظور ماندن در برگه یا وب سایت، ویژه هر وب سایتی جز فروشگاهی است. مثلا شما یک برگه «چگونه این کار را انجام بدهید» دارید و در این پیج یک ویدیو قرار داده اید. بیننده باید این ویدیو را تا پایان ببیند تا متوجه دستور العمل شود. ماندن در این برگه حتما به شما کمک خواهد کرد. اما برگه محصولات باید کوتاه باشد. هر چه کوتاه تر بهتر و البته حاوی اطلاعات محصول برای اینکه مشتری بداند چه چیزی می خود. در مقابل با استفاده از ابزارهای «محصولات مشابه» یا «محصولات بیشتر دیده شده» و مانند این ها، بیننده را به ماندن و کلیک کردن تشویق نمایید. این خود یکی از گزینه های تامین «محتوای مناسب» است.

پس اگر توضیحی ۵۰ کلمه ای برای محصول شما در سایت کافی است، تصور نکنید که با افزایش تعداد کلمات به ۱۰۰۰ کار مثبتی انجام گرفته است. محتوای مرتبط با محصول در اندازه ای که مشخصات محصول را شفاف کند کافی است. البته باید مطمئن شوید که همان ۵۰ کلمه هم با بهترین فرمت نمایش داده می شود. مثلا جدول ها، شماره گذاری ها، پاراگراف ها و تگ های H.

اگر یک بازدیدکننده به یکی برگه های محصول شما وارد شود، این شانس را دارید که او به یک مشتری تبدیل شود. این یک موضوع آشکار است. برای رسیدن به این هدف باید بدانید که چه چیزی بیننده را به مشتری تبدیل خواهد کرد.

پیش از صحبت در مورد SEO به چند فاکتور مهم دیگر هم اشاره می کنیم:

  • امکانات تکنیکی فروشگاه
  • طراحی ظاهری
  • استفاده از تصویرهای راهنما
  • نوع پشتیبانی
  • قابل اعتماد بودن

فرض کنید که همه موارد بالا به بهترین شکل انجام گرفته است. حالا می خواهیم محصول موجود در فروشگاه خود را با استفاده از محتوا سئو کنیم. چند گام مهم در این باره باید انجام و رعایت شود:

  1. نوشتن توضیحات برای محصول: این توضیح باید با تعداد کلمات متعارف و البته گویا باشد. لازم نیست همه تاریخچه محصول و تولیدکننده را یکجا بنویسید. خریدار شما وقت خواندن این همه نوشته را ندارد و البته تاثیری هم در سئو نخواهد داشت. جز اینکه برگه را طولانی کند، فایده ای ندارد. مثلا: «اگر در پی یافتن اسباب بازی مناسب سن کودک خود هستید، این محصول می تواند برای شما مفید باشد. چگونه؟» و در ادامه پاسخ می دهید: «این اسباب بازی برای کودکان ۳ ساله مناسب است و دارای این مشخصات است..». این مشخصات می تواند به صورت جداگانه در بخش مشخصات محصول نیز درج شود که برای انجام مقایسه ها مناسب است و آن هم تاثیری در سئو سایت شما از نظر محتوایی ندارد. اما می تواند از جهت «زمان ماندن در سایت» به شما کمک کند.
  2. فرمت محتوا: بسته به نوع محصول، فرمت ورود محتوا می تواند متفاوت باشد. مهمترین گزینه ها استفاده از تگ های H، استفاده از متن با اندازه های متفاوت و استفاده از رنگ های هماهنگ با رنگ های پایه وب سایت برای جلب توجه به مهمترین نکات و در کنار این ها به کارگیری جدول، بهترین فرمت های ایجاد محتوای محصول است.

دستور العمل بالا برای تامین محتوای محصولات فروشگاهی، بهترین الگو برای SEO فروشگاه های اینترنتی است در بخش محصولات. همان طور که گفتیم، گزینه های دیگری هم مهم هستند و وجود دارند. اما برای سئو یک برگه محصول همین میزان کافی است و مابقی هر چه که انجام شود، اتلاف زمان و پهنای باند و در نتیجه هزینه است.

امیدواریم که راهنمای بالا برای شما مفید واقع گردد و بتوانید محصولات فروشگاه اینترنتی خود را بهتر از قبل سئو نمایید. اگر در این باره تجربه دارید، لطفا با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.